درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 07:28   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31322صفحه نخست » پنجشنبه، 30 شهریور 1396 - 19:07
انسانیت فدای ماشینی شدن؟!
همچنان که بیشتر در دنیای دیجیتال غرق می شویم، بگذارید یک گام به عقب برداریم و ببینیم که چگونه می توانیم انسان بهتری باشیم. تقویت مهارت انسان بودن به اندازه تقویت مهارت کد گذاری مهم است. لزومی ندارد که یکی را فدای دیگری کنیم. بلکه باید ضرورت هر دو را درک کنیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- سرعت دستیابی به پیشرفت در زمینه علوم، فن آوری، مهندسی و ریاضی روز بروز بیشتر می شود. اما این پیشرفت ها انسان را با بحران فرهنگی روبرو کرده اند. بشر در مسیر ساخت ماشین های قدرتمند، معنای واقعی انسانیت را از یاد برده است.


اسکات هارلی، مقاله جالبی را در وب سایت QZ.com منتشر کرده و به این موضوع پرداخته است. او می نویسد: ما در فرایند بهینه سازی فرایند جمع آوری داده ها و اطلاعات بیشتر، فراموش می کنیم که <اطلاعات> با <دانش> تفاوت دارد.


علم، مطمئنا، بسیار زیبا و مهم است. تحقیقات علمی، حقایق عالم را فاش کرده و جایگاه انسان در گستره آن را نشان می دهد. اما همچنان که ما برای دستیابی به پیشرفت های تکنولوژیکی بیشتر تلاش می کنیم، بطور همزمان مفهوم انسان بودن را فراموش می کنیم.


در حالی که ما یاد می گیریم که داده ها را اندازه گیری و مدیریت کنیم، باید دوباره یاد بگیریم چگونه انسان باشیم. همانطور که ما کد نوشتن را می آموزیم، ممکن است یاد بگیریم که چگونه شعر بنویسیم. اگر می خواهیم انسانیت را در برابر اتوماسیون مصون نگه داریم، بایستی برقراری ارتباط، همکاری و خلاقیت ارزش قایل شویم. اما چگونه:


با مطالعه درباره گذشته
داستان های ادبی و کتاب های غیر داستانی تاریخی می توانند ما را به زمان و مکان دیگری منتقل کنند. ما می توانیم از اشتباهات گذشتگان درس بگیریم. می توانیم از طنز جین آستین لذت ببریم یا با شخصیت کتاب داستایفسکی همذات پنداری نماییم.  


چیزی را با دستان خود خلق کنید
در کنار استفاده از ذهن، از دست های تان نیز استفاده کنید. نقاشی کنید. دفترچه و مداد ذغالی را بردارید و بدون تلفن موبایل به پارک بروید و آنچه در اطراف تان می بینید را روی کاغذ بیاورید. در کلاس های نجاری یا سرامیک سازی شرکت کنید. من برای فرار از وابستگی شدید به لپ تاپ ام، به فکر ساختن یک گیتار افتادم و بیش از 100 ساعت با اره، مته و قلم کار کردم. مهمترین حسن این کار لذتی بود که از ساخت یک ساز بردم.


گوش کردن را یاد بگیرید
امروزه ما احساسات و عواطف خود را با  140 حرف در توییتر بیان می کنیم. درباره یک کتاب، مطلب می خوانیم. اما خود کتاب را نمی خوانیم. به یک باشگاه کتابخوانی محلی بپیوندید. نه تنها می توانید با افراد جدید آشنا بشوید، بلکه مجبور می شوید به نقطه نظرات و تفسیر دیگران از کتاب را بشنوید و به آنها توجه کنید. یاد بگیرید که به جای موعظه دیگران، به حرف هایشان گوش بدهید.


با یک غریبه هم صحبت شوید
همچنان که بیشتر در دنیای دیجیتال غرق می شویم، بگذارید یک گام به عقب برداریم و ببینیم که چگونه می توانیم انسان بهتری باشیم. تقویت مهارت انسان بودن به اندازه تقویت مهارت کد گذاری مهم است. لزومی ندارد که یکی را فدای دیگری کنیم. بلکه باید ضرورت هر دو را درک کنیم.

منبع:  http://iranjavan.net/

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  هفت اشتباه زبان بدن


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد